بالفيديو والصور.......شادى رمضان وعنقود العنب

 


كتب: احمد سمير

النجاح يضع للحياة قيمة، فإن النجاح مذاقه ثمر يستحق مننا بذل المجهود لأنه نفيس وغالي، ويرفع النجاح من قدر الفرد ودرجاته، أيضًا يزرع في عائلة الشخص الناجح الكثير من مظاهر الفخر والفرح بابنهم الناجح الذي حقق كل نجاح، ولأجل هذا الفرح والفخر يجب على الفرد السعي حتى يحقق النجاح في أي عمل أو دراسة، لأن بالنجاح المجتمع يزدهر.
وكان لانباء بلدنا لقاء مع احد نماذج النجاح شادي رمضان.

"انا اسمي شادي رمضان انا مغني ومدرس في نفس الوقت مجال دراستي خلاني ابقا مدرس لغة انجليزية وهوايتي من وانا صغير هي الغناء. من سنين كتير اوي بدات مشواري ده في المدرسة وبعدها مراكز الشباب بعد كلمة مراكز الشباب كان بقيادة الاب الروحي الغالي عليا المايسترو فوزي فايق ربنا يخليه لينا اول شخص طلعني علي المسرح وساعدني في ده  بعدها دخلت دار الاوبرا المصرية. وكان في حفلات بقا هنا وهناك واماكن كتير اوي بعدها وصلت للجامعة اغني في حفلات الجامعة واشتركت في مسابقات كتير للغناء وسافرت حفلات برا مصر. وبرامج في دول اخري واشتركت في لقاءات في الراديو والتليفزيون واشتركت وقتها واصبحت احد اعضاء فرقة الموسيقي العربية وبعد كلمة فرقة الموسيقي العربية".




 "بقيادة  دكتور ياسر معوض فبدات انزل فديوهات كتير ليا وناس كتير تعجبها وتابعني وكده والفترة الاخيرة نزلت مجموعة ميدلهات علي صفحتي الرسمية ونالت اعجاب الناس الحمد الله والصيف ده انا بستعد لنزول اغنيتي خلال ايام والحمدً الله انا راضي علي الي وصلتله خلال الفترة الي فاتت كلها ومازال الحلم مستمر سواء معً هوايتي اوً مجال شغلي لان الاثنين بيكملوا بعض عندي".

"انصحً اي حد في اي مجال انه يستمر في حلمه وميقولشًً خلاص انا تعبت كمل واكيد هتحقق حلمك وهدفك. احنا عندنا ناس حلوة اوي ومبدعين يستحقوا يبقوا في مكانه حلو".

اكتب تعليق

أحدث أقدم